Vicki A. Davis vertelt op haar Cool Cat Teacher Log welke opdrachten ze haar studenten geeft en wat daarvan de resultaten zijn. Deze week vroeg ze naar de overeenkomsten en verschillen tussen wiki’s en weblogs en welke van de twee je waarvoor het beste kunt gebruiken. De antwoorden zijn niet echt verrassend maar wel goed om van studenten zelf te horen.
Ze besluit het bericht met haar eigen ideeën:
How I view wikis and blogsI see wikis and blogs as two complimentary tools in my classroom. One gives them information (wikis) and one gives them a voice (blogs.) Asking my classroom to choose between the two would be like me telling you that you had to choose between fork and a spoon for all of your dining needs. They both have a different purpose and are good for eating different things, likewise with wikis and blogs.I think that educators are really hitting on the strength of blogs for writing and engaging students in conversation. However, I think wikis are a great untapped resource for compiling information. Wikis are a vital part of my classroom now and absolutely essential to teaching. (They are also very easy compliments to classroom discussions and note compiling.)As you learn new skills for your summer, wikis should be high on the list!
Kortom, als je gaat eten mes én vork gebruiken dus! En als je deze zomer (als leerkracht) iets wil bijleren zet wiki’s dan hoog op je lijst!
Dit is het eerste bericht dat ik op m’n weblog plaats direct vanuit Word 2007. Mij is pure HTML code beloofd zonder de verschrikkelijke Word bagger die we gewend waren. Ik ben dus heel benieuwd hoe het eruit zal zien…
Geen opmerkingen:
Een reactie posten