Hoe wij het 2000e lid gaan verwelkomen |
Ze hebben het ledenaantal zien groeien van 0 tot nu bijna 2000 leden. Het effect van zo veel leden is duidelijk merkbaar. Er worden steeds meer discussies gestart waarop ook goed wordt gereageerd. Niet zelden worden deze discussies gebruikt in andere vormen van media zoals vakbladen en blogs. Ook groeit het aantal promotions en jobs. Kortom een groep die ertoe doet en daar zijn ze heel blij mee.
Het 1000 lid hebben ze nog niet zo lang geleden verwelkomd met het boek 'Screw it, let's do it.
Nu willen ze het groter aanpakken. Ze gaan twee gratis bijeenkomsten verzorgen. Eén voor bedrijven en één voor scholen. Het bedrijf krijgt een presentatie hoe je Social Media kunt inzetten ter versterking van je bedrijfscommunicatie en profilering. De school ontvangt van hen een presentatie onderwijs met ICT - Hoe leg je een logische verbinding tussen deze twee thema's.
Wat moet je hiervoor doen:
Zorg dat je zoveel mogelijk mensen van je bedrijf of school zich aanmelden als lid. Het bedrijf en school die de meeste mensen aanmeldt, ontvangt de gratis presentaties. Het is dus wel belangrijk om bij de aanmelding erbij te vermelden via welke organisatie je komt. Een andere optie is een mail te sturen naar info@vanhasseltadvies.nl met daarin vermeld hoeveel mensen zich hebben aangemeld (namen niet nodig, maar wel eerlijk opgeven)
Deze actie loopt tot 14 november. Daarna gaan Dieter en Menno het bedrijf en de school uitkiezen.
Toen ik deze oproep voor het eerst las had ik zo mijn bedenkingen tegen deze actie en gaf die reactie ook op het weblog van Menno:
"Zoals jij worstelt met mensen die zich via LinkedIn “aanbieden”, zo worstel ik met een dergelijke actie.Volgens mij moeten mensen lid worden van een groep uit interesse en bevlogenheid en niet omdat er wat te verdienen valt. Daarnaast speelt inderdaad het probleem van kleine scholen en organisaties. Zit de kwaliteit van een groep in de grootte daarvan?
Ik waag het te betwijfelen. Ik lees dat sommige communities bij Kennisnet meer dan 10.000 leden hebben, maar dat zegt me heel weinig…
Daarentegen gun ik jullie uiteraard jullie succes!"Maar naarmate ik er langer over nadacht veranderde ik van oordeel.
Want wat is er eigenlijk op tegen wanneer door deze actie meer mensen in aanraking komen met LinkedIn en/of deze groep? Wanneer ze eenmaal binnen zijn en mee gaan doen met de (vaak levendige) discussies zullen ze vanzelf de kracht ontdekken van een dergelijk platform!
Dus ondersteun ik bij deze van harte de oproep van Dieter en Menno en nodig iedereen uit om zich aan te melden.
Nu ga ik er eigenlijk van uit dat iedereen die dit leest al een LinkedIn account heeft (is dat zo?) maar misschien ken je de groep Onderwijs 2.0 nog niet.
Meld je dan aan en noem de naam van je school en/of bedrijf. Nodig collega's uit om ook lid te worden en wie weet win je een gratis presentatie van dit duo! Als je daarnaast ook aangeeft dat je geattendeerd werd via dit bericht zit er voor ons allemaal misschien nog wel wat extra's in!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten