25 juli 2011

Excuses van Ziggo

 Als u het gevoel krijgt dat u serieus wordt genomen...
Een week geleden ben ik overgestapt van mijn oude vertrouwde ISDN aansluiting naar een alles-in-een pakket van Ziggo.
Dat ging boven verwachting goed met behulp van een vriendelijke en bekwame monteur die binnen twee uur alles voor me aangesloten had. Bij vertrek schreef hij de standaardgegevens voor Mijn Ziggo en e-mail instellingen voor me op. "Die kunt u zelf wijzigen in Mijn Ziggo".

Sindsdien probeer ik dat te doen. Na een dag proberen en meermalen contact met @ZiggoWebcare werd me verteld dat het wel een paar dagen kon duren voordat mijn gegevens daar te benaderen waren. Dan maar wachten tot het weekend dacht ik, maar toen kreeg ik de melding dat Mijn Ziggo wegens groot onderhoud het weekend niet beschikbaar was. Dan maar wachten tot maandagochtend dacht ik maar toen werd ik getrakteerd op een blanco pagina. "Als het goed is moet u nu weer in kunnen loggen" twitterde @ZiggoWebcare, gevolgd door "Inloggen op mijn Ziggo geeft nog wat problemen" en zo keuvelt het webcareteam van Ziggo gezellig verder.

Ik begin me inmiddels toch een beetje te ergeren want ik ben duidelijk niet de enige die inlogproblemen heeft. Via een direct message doe ik ze de suggestie om een melding op de website te plaatsen zodat ik niet iedere keer zonder succes hoef door te klikken. Even later inderdaad de melding "helaas nog niet houd onze storingpagina goed in de gaten: bit.ly/iiG2hX". Je raadt het natuurlijk al: als ik dat probeer is de storingspagina onbereikbaar! Ik kan het niet laten om het team te vragen of ze hun klanten wel serieus nemen en dan krijg ik als antwoord:
"Aan de storing wordt nog hard gewerkt. Maar als u het gevoel krijgt dat u serieus wordt genomen dan bieden wij onze excuses hiervoor aan."
Ik geef het op en ben bang dat ik webmail van Ziggo niet veel zal gaan gebruiken...
Hier de screencast die ik voor het WebCareTeam gemaakt heb.

2 opmerkingen:

  1. Maar als u het gevoel krijgt dat u serieus wordt genomen dan bieden wij onze excuses hiervoor aan.

    Gevoel voor humor hebben ze wel bij ZIGGO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voelt zich wel/niet serieus genomen? Betaalt u te veel/te weinig? Vindt u hetgeen wij aanbieden goed/slecht? Kortom... maakt niet uit. Wij bieden u daarvoor duizend excuses aan. Lekker makkelijk:-)
    Excuses zijn goedkoop....
    Excuses als ik hiermee negatief/positief of op een andere manier overkom. Dat was wel/niet de bedoeling.

    BeantwoordenVerwijderen