Inschrijving MediaMasters 2012 van start
Wegens groot succes herhaald. Vanaf deze week kunnen scholen zich weer inschrijven voor MediaMasters 2012, de media-ervaring voor groep 7 en 8 van het basisonderwijs. Tijdens de Week van de Mediawijsheid (23-30 november 2012) komen leerlingen voor een nieuwe missie te staan: red de redactie! Ze moeten overleggen, samenwerken, media maken en interpreteren. Halen ze de deadline? MediaMasters is een initiatief van Mediawijzer.net om meer aandacht te geven aan mediawijsheid in het onderwijs.
MediaMasters 2012
De Week van de Mediawijsheid was vorig jaar zeer geslaagd. Meer dan 30.000 leerlingen lieten zien hoe mediawijs zij waren met MediaMasters. Daarom komt Mediawijzer.net in 2012 met een nieuwe editie. Samen met hun klas gaan leerlingen aan de slag met het kritisch bekijken van media, in te schatten wat de mogelijkheden zijn en de risico’s te herkennen. Met hulp van leerkrachten, ouders en bibliotheken ervaren leerlingen de kansen van media, maar zullen ze ook een kritische blik en mediawijsheid nodig hebben. Doorzettingsvermogen en creativiteit zorgen ervoor dat alle leerlingen slagen voor MediaMasters 2012.
Week van de Mediawijsheid
MediaMasters wordt gespeeld in de Week van de Mediawijsheid (23-30 november 2012). Tijdens deze derde editie van de week benadrukt Mediawijzer.net het belang van mediawijsheid. Het thema dit jaar is de invloed van media op stijl van leven. Welke invloed hebben media op je relatie en identiteit? Wat doen ze met je gezondheid? Hoe beïnvloeden kinderen elkaar en welke rol spelen opvoeders daarbij? De jeugd lijkt redelijk mediawijs, maar ze gebruiken niet altijd alle mogelijkheden en onderschatten soms hun mediagedrag.
Inschrijven
MediaMasters is onafhankelijk van niveau, voorkennis en achtergrond van alle leerlingen uit te spelen. MediaMasters kost gedurende de week slechts één uur per dag en vereist een digibord. Meedoen is kosteloos.
Ga naar www.mediamasters2012.nl en doe mee! Aanmelden kan tot 31 oktober 2012.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten