Twee docenten doen in het kader van hun Master Leren en Innoveren aan de Vilentum Hogeschool Stoas in Wageningen een onderzoek naar het gebruik van Social Media in het onderwijs.
Samen willen ze graag een MBO/HBO-onderwijsinstelling bezoeken waar social media wordt toegepast in het onderwijs. Ze zijn vooral op zoek naar ervaringsverhalen: wat gaat er goed, maar ook wat gaat minder goed.
Astrid (Docent bij MBO Utrecht) onderzoekt of Facebook als communicatiemiddel werkt in een traject van peer tutoring tijdens de stage. Concreet: vierde jaars studenten BOL niveau 4 verpleegkunde begeleiden eerste jaars studenten BOL niveau 4 verpleegkunde bij hun 1e stage via een geheime groep op Facebook. Zie ook haar weblog.
Edwin (Docent Economie aan het Albeda College) onderzoekt of begeleiding middels Whatsapp kan voorkomen dat studenten uit het MBO vroegtijdig de school gaan verlaten.
Astrid en Edwin willen graag in contact komen met andere enthousiaste docenten die dergelijke projecten of pilots uitvoeren zodat expertise gedeeld kan worden. Wie nodigt hen uit of geeft ze tips waar ze het beste hun licht kunnen opsteken? Reacties kunnen in de comments van dit weblog (zodat ook anderen er wat aan hebben) of direct naar Astrid.
Ik ben van plan om vaker ruimte te geven voor dit soort leervragen op mijn weblog omdat ik vind dat we leren op alle mogelijke manieren moeten ondersteunen. Dit is wat ik kan doen. Heb je een goed verhaal en zoek je een breed publiek? Misschien kan ik je helpen! Uiteraard ben ik wel nieuwsgierig naar de resultaten dus hoop dat je die dan ook met mij en m'n lezers wilt delen!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten