In de twee hieronderstaande filmpjes zie je in één oogopslag hoe de MBO-instellingen zich presenteren op Facebook en Twitter. Wat daarbij opvalt is dat in de meeste gevallen best werk is gemaakt van de profielafbeelding op Facebook, maar dat het twitterkanaal voor veel instellingen toch een beetje een stiefkindje lijkt. Je ziet dat aan de zwarte achtergrond van de headers op Twitter. En dat terwijl het zo eenvoudig is om die aan te passen!
Alle MBO-instellingen op Twitter
Alle MBO-instellingen op Facebook
De filmpjes zijn gemaakt op Youtube met de optie: Diavoorstelling van foto's maken. Je klikt bij Youtube op Uploaden en kiest dan voor die optie. Je kunt dan een aantal foto's naar een venster slepen of kiezen uit een bestaand Picasa webalbum. Daarna kies je hoe de overgangen moeten en kun je er eventueel nog een muziekje aan koppelen. Zo kun je op basis van een aantal afbeeldingen heel snel een filmpje maken!
Update:
Lees in dit verband ook het volgende bericht:
Twitter account rate: zet de puntjes op de i in de profile summary
Misschien zouden scholen meer een commercieële inslag moeten krijgen en denken over de indruk die ze maken. Als een bedrijf denken, dat zijn product moet verkopen. Een leerkracht die studenten heeft die toch niet weglopen, vergeet zijn product aan de man te brengen. Een leraaar zou op een straatmarkt moeten luisteren (Dame! kheb hele lekkere sappige sinasappelen!!!) en denken zou ik zo over mijn vak kunnen praten? Kijk naar het bedrijfsleven en handel gelijkmatig. Goed verzorgd publiciteitsmateriaal geeft ook de studenten een kijk op de toekomstige vereisten in het bedrijfsleven. Nu doen ze het voor de leraar en een cijfer en vergeten wat ze geleerd hebben net zo snel omdat er weer wat nieuws moet worden geleerd.
BeantwoordenVerwijderen