De positie in een lijst is niet zozeer om een absoluut cijfer te bepalen, maar om de online reputatie van een merk te presenteren ten opzichte van ‘peers’ oftewel gelijken. Daartoe wordt per merk een aantal ‘performance indicatoren’ gemeten zoals:
- Invloed van een merk, uitgedrukt in o.a. de Klout score
- Ontwikkeling van de fan-base van een merk
- Ontwikkeling van de ‘buzz’ rondom een merk, danwel de ‘share of voice’ van een merk binnen de groep van ‘peers’.
Zij hebben dit overicht op hun computers losgelaten met het volgende resultaat:
De Rankingz Index van MBO instellingen.
Grappig dat hier toch weer heel andere resultaten uit komen dan we zagen in het overzicht van MBO instellingen op Twitter. Opeens staan er andere instellingen bovenaan!
Laat ik gelijk zeggen dat ik niet kan instaan voor de juistheid van de gegevens. In sommige gevallen zie ik ook dat bepaalde cijfers ontbreken terwijl die wel zijn aangeleverd. Overigens is het mogelijk om mutaties via dit formulier door te geven aan Rankingz al kan ik niet zeggen hoe snel deze verwerkt worden.
Zie de lijst daarom als een indicatie en doe er je voordeel mee!
Overigens zie je in mijn overzicht nog steeds MBO instellingen met een lange url voor hun Facebookpagina. Jammer dat niet alle instellingen daar evenveel aandacht aan besteden. Heb je mutaties of aanvullingen voor mijn overzicht? Geef ze dan door via dit formulier!
Overigens zie je in mijn overzicht nog steeds MBO instellingen met een lange url voor hun Facebookpagina. Jammer dat niet alle instellingen daar evenveel aandacht aan besteden. Heb je mutaties of aanvullingen voor mijn overzicht? Geef ze dan door via dit formulier!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten