Vandaag mocht ik samen met Jan van der Laan - Manager Marketing & Communicatie van ROC Nova College - een drietal workshops verzorgen voor deelnemers aan het communicatienetwerk van alle mbo-instellingen dat gefaciliteerd wordt door de MBO Raad.
Ik verzorgde de aftrap met een inkijkje in de manier waarop met name via Twitter zaken gemonitord kunnen worden. Daarbij maakte ik gebruik van rapportages die ik aangeleverd krijg en binnenkort weer hier publiceer. (Dit weekend!)
Jan nam vervolgens het woord over door te vertellen hoe webcare wordt aangepakt bij het Nova College. Hier zijn presentatie.
Beide verhalen leverden veel reacties en relevante vragen op. Duidelijk is dat veel mbo-instellingen nog worstelen met de vraag hoe om te gaan met Social Media als het gaat om monitoring en webcare. Sommigen hebben al een webcare-team, terwijl anderen nog geen idee hebben waar ze moeten beginnen.
En dan heb je ook nog mensen die denken dat ze heel ver zijn...
Twee dames kwamen binnen met de melding dat ze weliswaar hadden ingetekend op deze sessie, maar waarschijnlijk weinig nieuws zouden horen omdat "wij al heel veel doen met social media".
Ja, zo moet je bij mij binnenkomen! Ik nodigde ze dus uit om te blijven zitten onder de belofte dat ik ze wakker zou houden. Uiteindelijk waren zij degenen die ik het meeste zag schrijven en met de meeste vragen. Kennelijk was er dus wel degelijk nog wat nieuws te melden. Ik zal de instelling niet noemen waar de dames werkzaam zijn, maar zie aan mijn gegevens dat daar nog wel het nodige ge-finetuned kan worden...
Voor mij was het een mooie opmaat naar de presentaties die ik volgende week ga geven in het Innovatiehuis. Voor de deelnemers was het een ideale gelegenheid om te horen waar anderen mee bezig zijn en wat er allemaal mogelijk is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten