Update 5-6-2017:
Bijgaand script lijkt helaas niet meer te werken...
Via een scriptje dat je draait in een Google sheet kun je heel makkelijk een aantal Google documenten dat in een map staat samenvoegen tot één bestand.
Maak een kopie van deze sheet.
Plaats een aantal Google docs in een aparte map. Zorg ervoor dat er geen andere bestanden staan, want dan kan het fout gaan.
Vul in cel A3 de naam in van de map waar je Google documenten staan.
Vul eventueel in cel B3 de naam in die je aan het mergebestand wilt geven. Als je dat niet doet wordt datum en tijd als naam gebruikt.
Klik daarna in het menu bovenin op: Documenten samenvoegen en dan op: ➨ Start samenvoegen.
Ga naar de map en je zult zien dat er een bestand is bijgekomen, klaar!
De eerste keer dat je dit script gebruikt zul je het even moeten autoriseren.
Riël Notermans van Zzapps heeft me geholpen het script wat aan te passen en maakt er nu zelfs een add-on van met meer mogelijkheden zoals sorteren, zodat het binnenkort nog makkelijker zal zijn om Google documenten samen te voegen!
Wil je eerst zien hoe het werkt, bekijk dan deze screencast.
Willem
BeantwoordenVerwijderenDank voor dit script. Ik was op zoek naaar een oplossing om verschillende documenten (bewijs van aanwezigheid voor bijscholing) aangemaakt met AutoCrat samen te voegen tot één document.
Zeer handig