"De resultaten van deze enquete gebruik in om een beeld te krijgen van hoe leerlingen over mij en mijn lessen denken. Dat kan ik dan weer gebruiken om mijzelf en mijn lessen te verbeteren."
ik bedoel maar...Maar een hele mooie posting kom ik tegen in oktober:
Blogfolio opdracht
Je gaat een blogfolio (een weblog dat je gebruikt als portfolio) aanmaken. Dit gebruik je als dossier voor de “loopbaanorientatie” (totaal moet je 80 slu aan loopbaanorientatie besteden zie PTA). In 8 stappen beschrijft hij wat z'n leerlingen moeten doen om een weblog aan te maken.
Als ik zoiets lees wens ik zelf ook weer "voor de klas" te staan. Geweldig, om dit zo met je leerlingen te doen! Waar ik afgelopen zaterdag nog verwees naar een voorbeeld uit Amerika, hebben we het dus ook gewoon dicht bij huis.
Ik hoop dat dit anderen inspireert om ook aan de gang te gaan (tenzij ik morgen een reactie van Tom krijg dat het allemaal niks is geworden...)
De posting is van 25 oktober. Als je met Google zoekt op "blogfolio" kom je ook bij een bericht over blogfolio op de site van Pierre van 19 oktober... Bestaat toeval?
Voor mij een bewijs hoe weblogs als deze hun waarde kunnen hebben!
Hey, leuk!
BeantwoordenVerwijderenVolgens mij heb ik de term blogfolio geleend van Brian Lamb (http://weblogs.elearning.ubc.ca/brian/) maar het zou goed kunnen dat een bericht van Pierre me daartoe inspireerde.